23. július 05. 10:27 szerda
A Nemzetbiztonsági Szakszolgálat Nemzeti Kibervédelmi Intézet (NBSZ NKI) tájékoztatást ad ki a banki ügyintézőknek álcázott adathalász telefonhívások (vishing) kapcsán.
NBSZ NKI az alábbiakat javasolja:
Amennyiben csalás áldozatává válik, minél hamarabb forduljon számlavezető bankjához segítségért!
Fontos tudnia, hogy a jogszabályok szerint a bank köteles kivizsgálnia az esetet, azonban nem garantált, hogy sikerrel is jár, emellett a bizonyíthatóan az ügyfél által jóváhagyott, illetve az ő súlyos gondatlansága vagy csalárd magatartása miatti tranzakciók esetében a bank akár mentesülhet is a kártérítéstől.
A pénz visszaszerzésének esélyét jócskán növeli, ha az ügyfél az eset számlavezető bank részére történő bejelentését követően azonnal rendőrségi feljelentést is tesz.
A digitális pénzügyi bűnözők ma elsősorban a fogyasztók érzelmi manipulálásával, illetve megtévesztésével támadnak. A Magyar Nemzeti Bank részvételével a KiberPajzs kezdeményezésben együtt dolgozó hatóságok (pl. NBSZ-NKI) és piaci szereplők aktívan dolgoznak a kibercsalások visszaszorítása, illetve az ügyfelek pénzügyi tudatosságának erősítése érdekében. Ennek keretében jelenleg is kommunikációs kampány zajlik, amely a banki ügyfelek segítségére lehet abban, hogy felismerjék a visszaéléseket, és ne váljanak áldozattá.
További információért látogassa meg a KiberPajzs weboldalát: https://kiberpajzs.hu/